Pages

Tuesday, March 29, 2011

untuk hari ini..29/3/11

huh...bru hari nie aq dapat update blog aq....erm. ari nie aq nk citer ttg bku yg aq bace sbelum nie. buku yang aq bace nie mmg seronok, memang sessuai di baca untuk lapisan masyarakat. tajuk bku nie "bila Allah menduga kita" hasil karya Syed Alwi Alatas...buku nie mmg best, klo di bagi 10 bintang, aq akan vote untuk 10 bintang...hehehe.

Buku nie banyk bagi aq pengajaran dan motivasi...aq mula start bace pon sbb akak aq yg bg bku tu kat aq...dye suruh bce, so aq pon bce la...masa first bace tu...tetibe aq rase malu..sbb rase mcm terkena dengan batang idung sendiri...hehehe. bila bace bku tu, ia mmbuat aq sedar...sedar dengan kehidupan yang realiti dan bukan fantasi, terdapat kata2 yang aq msih ingat ttg isi dalam buku tu iaitu "ape yang kita mahu, xsama dengan ape yg kita dapat". Lepas bce bku tu aq merasakan segala yang dilakukan olehNya kepada kita sume adil...xperlu la kita merasah resah dan gelisa setiap kali kita kita menghadapi ujian dariNya. dan anggapla segala yang terjadi kepada kita semuanya baik...

Tapi aq nie hanyala manusia biasa...yang mudah lupa lagi lalai...mmg kita membaca buku seperti ini..tetapi untuk melakukan amat payah..semoga Allah menetapkan keimanan di hati aq ini...dan aq harap, selagi aq masih bernafas, aq mohon supaya aq tidak terpesong dari ajarannya...iaitu ISLAM.
ISLAM itu terlalu indah dan cantik, apabila kita menikmatinya.. =)

No comments:

Post a Comment

thank you...i really appreciated your comment... :)