Pages

Tuesday, April 26, 2011

HARI NIE MMG TENSION GILER!!!



al kisah....knapa aku tension hari nie??...waaaa....(jerit di hati jer)
sampai menangis aku di buatnyer...
begini ceritanyer...sbelum gerak keje tadi..aku dah cakap dengan bos...yang aku nak g TH selborn untuk settle kan bill elektrik, mana xnyer...dah hampir 3 bulan dduk office tu, still xdapt bill letrik...
masa nk g TH selborn tu, skit lagi nak langgar moto...kesian dak moto tu, mintak2 perjalanan pergi pulang dye baik2 je...amin...(riso, sampai getaq lutut)
masa dah sampai kaunter pertayaan...aku tanya la pasal bill letrik yang...aku tanya dia..
"knapa tempat yang saya duduk nie, still xdapat bill elektrik?? sedangkan dah nak hampir 3 bulan kami xdapat bill"....lepas encik kaunter tu semak2 dye pon mjawab "kami x kluarkan bill sbb ade tunggakan sebanyak RM700++ pada bulan 7/2010, awk duduk office tu dah bape lama"
aku pon mjawab "akhir bulan satu, tahun nie"....pastu dye pon jwab..."awak suruh owner tempat awk bayar bill tertunggak nie...lepas bayar, bru kami keluarkan bill"
((bgitu la dialog kami sewaktu di kaunter....))

lepas settle, aku pon keluar la dari situ...n telefon bos, ttg kejadian tadi...yang x boleh bla...aku lupa kat mana aku park kete aku...(problem2 nie la masalh aku)..sbb masa kluar dari kete, aq  lupa nk tgok no park..itu di sebabkan nak cepat pnyer pasal...(kononyer la nk cepat)
pastu aku terjumpa seseorg kat bangunan tu...org tu mcm baya bapak aku kot (lebih kurang la)
nak di jadikan cerita, org tu la yang tolong aku carik kete....(aku x mintak tolong pon, dye yang tetibe teman aku carik kete)...lepas jumpa kete...bole pulak dye mintak no tepon aku...klaka giler..panas hati aku time dye mintak no tu, ape motif dye mintak no aku?? ikhlas ke x dye tolong aku carik kete...??alasan dye klo nak keje senang...aku bg la no bos aku...pastu dye kata dye nak no aku jugak...sengal giler...aku dah sumpah serapah dah....dah la kat car park tu aku gan dye jer....aku rase untuk selamatkan diri..aku pon bg la...dia hantar sampai kat kete tu...xle bla...cuak + seram sume ade...
tension pnyer pasal sampai salah jalan untuk blik office.

sampai office, bos suruh kol owner..aku pon kol la pasal bill letrik tu.....dengan sopan dan nada lembut, aku pon bg tau la pasal kes td (bill letrik)....dye suruh aku bayar bill letrik yang tertunggak tu...aku cakap la "auntie, klo nak sya yang bayar..sya kene cakap kat bos saya dlu" pas tu dye tengking aku plak... " U DAH BANGUN TIDOR KE BELOM AMOI?? u sudah pakai itu letrik u mau suruh saya bayar? u mau bg saya mati oooo" pastu aku mintak la dye datang office untuk tgok kertas tunggakkan tu...dye kata nak datang hari sabtu...pastu aku jwab, ofis tutup sabtu....pas dye kata dye nak datang hari jumaat...pas tu deal la...hari jumaat...pastu dye mintak aku byr bill tu dlu....giler..RM700 aku nak cekau mana duit??? pastu kene tengking lagi....aku dah getaq tangan...tahan bengang, pastu cuak jugak la...sbb 1st time kne tengking....
pastu menangis....argh~~~ buruk giler muke time nagis td...
pas tu aku pon kol bos, dengan nada lepas nangis....aku xtaw bos paham ke x citer aku...sbb tension + nages...merapu la aku ckp gan bos tadi....pstu bos kata "xpe mie, biar sya tepon owner tu...awk releks yer"
baik betul bos aku....mmg seorang yang memahami....


pastu selang bape minit....bos kol aku..."mimie saya dah tepon owner tu, awk fax kan jer surat tu pada dye...dye kata dye nak byr hari nie" pastu bos anta msg...suruh kol owner tu pas fax surat tu.....dalam mind, nak kene kol owner tu balik?? keje pnyer pasal...aku pon kol la lepas fax surat tu...masa kol dye, pergh..!!lembut giler suara dye....siap cakap "THANK U AMOI"....xpaham aku dengn owner tu...

nie la citer nyer....sabar jer la yang aku mmpu....nak marah balik, x byk point. kang malu sendiri...bahaya kot...k la...sampai sini dlu...papai. owh ye, bos bg balik awal...tp aku x balik umah...aku jalan2, sbb nak kurgkan tension.. wee~~~


2 comments:

  1. cian nye,sabr ek..
    ena kalo org tengking pon akn nangis gak
    even tnggi sore pon leh nangis..
    sebaik lah stakat nh boss ena xtnggi sore
    kalo tinggi,siap boss..haha: )
    chill ek gus ; )

    ReplyDelete
  2. thanks....huhu
    klo owner tengking tu...xkesah sangt. gus nages pon sbb bengang + tension...tu yang nages tu. nie sume pasal pakcik parking tu mintak no fon. gus mmg anti..klo org tetibe mintak no tepon. dah la xkenal...tetibe mintak no...adoyai...huhuhu

    ReplyDelete

thank you...i really appreciated your comment... :)