Pages

Wednesday, April 27, 2011

TETIBE TERPIKIR PASAL JODOH



salam sejahtera~~~ uhu...
ari nie terbace citer tentang jodoh...nie mula2 bce blog mmber aku...cik ena pnye blog...
(cik ena..tgok, tetibe saya nak tulis ttg jodoh gak hehehe(gelak sopan))

JODOH....erm~~ betul la kata mmber aku...tgok kawan2 yang lain kawen, tetiber terdetik di hati..."bila pulak aku nak kawen"sedangkan calon pun tak jumpa lagi....tp klo bagi aku...kwen nie belakang citer...klo dah jumpa nntik. insyaallah....huhu...

cakap pasal couple pulak...aku pernah la bercouple, itu pon sbb mmber aku cadangkan...di sbbkan nk mencuba cadagan mmber tu...aku pon couple la dgn si polan nie...xsampai setahun pon couple...nak kata sayang tu, sayang la jugak..sbb couple pnyer pasal...xtau la sayang sbb Allah...atau sayang sebab lain...lepas putus...sedih la jugak...tipo la klo xsedih....dia lelaki yang baik...tp kami putus, mugkin di sebabkan aq xbersedia untuk couple...ssb tu aku lepaskan dia...biar la si dia mencari kebahagian dia sendiri..dan alhamdulillah, si dia pon sudah mnjumpai seorang gadis yang sesuai dengan diri dia...tp aku jer yang still single n mingle...sampai sekarang...teringin jugak nak bercouple...tgok mmber2 lain dah ade pasangan masing2...


tp bagi aku, kali nie klo tercouple tu..harap2 la bole jdi yg halal bg aku...insyaallah..teringin jugak nak jumpa pasangan idup yang bole time diri kita seadanya....bukan senang nak crik seseorg yang bole terima diri kita seadanya....klo sekadar kata2 "saya terima diri awk seadanya" itu hanya kata2 jer oke...without prove!!. semua org boleh berkata2, untuk melaksanakan kata2 itu adalah sebuah tugas...korang mesti xsuke kan dengan tin kosong yg x berisi ape2, begitu juga la dengan kata2 kosong....hanya kata2, tanpa isi...atau dengn kata lain, tanpa keikhlasan di hati....

No comments:

Post a Comment

thank you...i really appreciated your comment... :)