Saturday, December 31, 2011

SEORANG LELAKI

Dear Reader....

Seperti tajuk di atas...sebenarnyer aku just nk keluarkan pendapat jer tentang seseorang yang bergelar lelaki.. Pada aku..bila seorang perempuan fikir tentang lelaki..perkara pertama yang difikir adalah "lelaki itu adalah seorang yang gagah" ceyh...iyerke?? tp ada kemungkinan kan?? haha..

Kepada lelaki...korang perasan tak. Sebernanya korang nie sangt berharga untuk setiap wanita di luar sana apabila sikap TANGGUNGJAWAB itu ada pada diri mu (cewah..statement xle bla). Neway, nie la yang aku nk sampaikan...dirimu bukan saja berharga untuk seorang wanita..tapi ia mungkin lebih dari satu...sebab dirimu adalah seorang suami untuk isteri,seorang ayah untuk anak, seorang abang untuk saudara perempuan dan yang pasti seorang anak lelaki untuk seorang ibu...

Tapi tak kesah la kat mana pon kedudukan itu...tp yang pasti apabila lelaki itu ada sifat bertanggung jwab tidak mustahil untuk dia menjadi seorang yang sangat istimewa untuk seorang perempuan. Bagi aku, seseorang yang bertanggungjwab itu seperti menari di atas ombak(hanya perumpamaan)...yang akan sentiasa menjaga setiap langkahnya walaupun ombak semakin kuat..dengan kata lain, seorang lelaki yg bertanggungjwab itu akan mencuba sebaik mungkin dlam mnjalani ujian yg dilaluinya dengan tanggungjwabnya sebagai seorang lelaki. Tanggungjwab itu boleh membuatkan, diri yang lemah menjadi kuat, yang malas mnjadi rajin n etc.

Entry nie di tulis bukannya nk memuji atau pun memihak kepada lelaki...tapi seorang perempuan juga sangat gembira apabila berjumpa dengan seorang lelaki seperti itu. Kerana lelaki itu adalah bakal pembimbing juga ketua...dan aku bukannya nak kata yang seorang perempuan itu tak boleh untuk mnjadi ketua. Tetapi lelaki itu lebih layak kerana kelebihan2 yang ada pada dirinya.

Mintak maaf klo entry nie ada yang buat org terasa hati..entry nie hanya pandangan aku semata2..xde niat ape pon...klo ada yg silap..mintak tunjuk ajar... =)

3 comments:

  1. suka tengok lelaki yg ade ciri2 pemimpin, tp syg, sbb ramai yg xde ciri tu :)

    ReplyDelete
  2. huhu.. betol la... tp tu fakta kn.. kau sendri boleh nampak

    ReplyDelete

thank you...i really appreciated your comment... :)